Видалення катализатора

←На главнуюЧіп тюнінг » Видалення катализатора

 Видалення каталізатора

Сучасні автомобілі оснащені пристроєм для очищення вихлопних газів каталізатором. 

Ранніше ніхто не замислювався щодо вихлопних газів… та екології. Але це було досить давно, потім почали запроваджувати різні екологічні норми CO2 тощо. Налаштовувати суміш під оптимальні свідчення вихлопу з погляду екології. Але з вивченням автомобілів прийшло усвідомлення, що не все так просто і в будь-якому випадку, як би не регулювати показання лямди (датчика кисню), все одно у вихлопі містяться ті чи інші шкідливі речовини.

Каталізатор є керамічну стільникову конструкцію, яка збільшує площу контакту вихлопних газів з поверхнею каталізатора. Недогорілі залишки (CO, CH, NO) торкаючись поверхні каталітичного шару, окислюються до кінця киснем, присутнім також у вихлопних газах. В результаті реакції виділяється тепло, що розігріває каталізатор і тим самим активізується реакція окислення. Зрештою, на виході з каталізатора (справного) вихлопні гази мають низьку концентрацію СО2.

Каталізатор встановлений після приймальної труби перед резонатором.

Перед каталізатором стоїть датчик кисню(ДК), про який говорили вище. Надалі з посиленням норм токсичності машини стали переводити на норми Євро-3 та вище.

У цих машинах стоять два ДК. Перед каталізатором та після. Тобто. подвійний контроль вихлопних газів!

У сучасних системах каталізатор з'єднаний разом із випускним колектором. Туди ж вставляється ПК. Вся ця конструкція виходить досить дорогою.

 

Каталізатори досить швидко виходять з ладу. Керамічні елементи трясуться на наших дорогах і руйнуються. Також стільники каталізатора засмічуються нашим неякісним бензином.

Загалом каталізатор служить не дуже довго, особливо якщо якість палива вашої заправки залишає бажати кращого.

Тому коли він виходить з ладу його просто видаляють, а на заміну цієї дорогої речі ставлять вставку(пламегасник).

 

 

Тільки варто пам'ятати, що коли прибираєте з робочої системи каталізатор потрібно перепрошити електронний блок управління (ЕБУ) двигуна. Оскільки в системі два датчики кисню!

В Україні менш жорсткі вимоги. І діють норми токсичності вихлопу Євро-2. Вони дозволяють їздити без каталізатора. Тому часто рекомендується видалення каталізатора, у разі його несправності. Якщо є ознаки підвищеної забитості каталізатора, каталізатор краще відключити в прошивці і зняти з машини.

Пристрій каталізатора та його функції.

1. Лябда-зонд 1 (він датчик кисню ДК1) до каталізатора. Призначений для контролю за вихлопними газами. Забезпечує норми Євро-2.

2.  Лябда-зонд 2 або ДК2 після каталізатора. Призначений контролю стану каталізатора. Забезпечує норми вихлопів Євро-3, Євро-4, Євро-5. Другий ДК можна відключити у прошивці, після чого зняти каталізатор. Тим самим автомобіль буде переведено на норми Євро-2.

4. Катлізатор. Якщо він забитий або вискакує помилка по кализатору або другому лямбда-зонду (ДК2), ми його відключимо. Далі каталізатор можна вирізати, приваривши на його місце пряму трубу або стронгер (пламегасник) замість каталізатора.

                    Робочий каталізатор                      Забитий, оплавлений каталізатор