Сучасні автомобілі оснащені пристроєм для очищення вихлопних газів – каталізатором. >
Ранніше ніхто не замислювався щодо вихлопних газів… та екології. Але це було досить давно, потім почали запроваджувати різні екологічні норми CO2 тощо. Налаштовувати суміш під оптимальні свідчення вихлопу з погляду екології. Але з вивченням автомобілів прийшло усвідомлення, що не все так просто і в будь-якому випадку, як би не регулювати показання лямди (датчика кисню), все одно у вихлопі містяться ті чи інші шкідливі речовини.
Каталізатор є керамічну стільникову конструкцію, яка збільшує площу контакту вихлопних газів з поверхнею каталізатора. Недогорілі залишки (CO, CH, NO) торкаючись поверхні каталітичного шару, окислюються до кінця киснем, присутнім також у вихлопних газах. В результаті реакції виділяється тепло, що розігріває каталізатор і тим самим активізується реакція окислення. Зрештою, на виході з каталізатора (справного) вихлопні гази мають низьку концентрацію СО2.
Каталізатор встановлений після приймальної труби перед резонатором.
Перед каталізатором стоїть датчик кисню(ДК), про який говорили вище. Надалі з посиленням норм токсичності машини стали переводити на норми Євро-3 та вище.
У цих машинах стоять два ДК. Перед каталізатором та після. Тобто. подвійний контроль вихлопних газів!
У сучасних системах каталізатор з'єднаний разом із випускним колектором. Туди ж вставляється ПК. Вся ця конструкція виходить досить дорогою.
Каталізатори досить швидко виходять з ладу. Керамічні елементи трясуться на наших дорогах і руйнуються. Також стільники каталізатора засмічуються нашим неякісним бензином.
Загалом каталізатор служить не дуже довго, особливо якщо якість палива вашої заправки залишає бажати кращого.
Тому коли він виходить з ладу його просто видаляють, а на заміну цієї дорогої речі ставлять вставку(пламегасник).
Тільки варто пам'ятати, що коли прибираєте з робочої системи каталізатор потрібно перепрошити електронний блок управління (ЕБУ) двигуна. Оскільки в системі два датчики кисню!
В Україні менш жорсткі вимоги. І діють норми токсичності вихлопу Євро-2. Вони дозволяють їздити без каталізатора. Тому часто рекомендується видалення каталізатора, у разі його несправності. Якщо є ознаки підвищеної забитості каталізатора, каталізатор краще відключити в прошивці і зняти з машини.